Hurray a new roommate, Geitenkaas en Kakkiess !!! - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Sam S - WaarBenJij.nu Hurray a new roommate, Geitenkaas en Kakkiess !!! - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Sam S - WaarBenJij.nu

Hurray a new roommate, Geitenkaas en Kakkiess !!!

Door: Me :D

Blijf op de hoogte en volg Sam

15 Augustus 2013 | Spanje, Playa Blanca

Omg omg omg, we hebben last van Kakkies !! oftewel kakkerlakken !! “We” , omdat ik een nieuwe roommate heb en “Kakkie” omdat mn nicht via whatsapp de kakkerlak in mn huis meteen een naam gaf! Zo legde ze me later uit dat al haar vliegen in haar huis altijd Oscar heten .. -__-

Anyhow, Kakkie mag dan snel geadopteerd zijn, maar zal niet lang leven ! Het begon allemaal gisteravond na het douchen. Ik sta in mn kamer als er rustig een mega-groooooote kakkerlak voorbij loopt !! Ik gil mn longen uit en mn nieuwe roommate Lisa die ook Nederlands is, pakt meteen de enige kooklepel die bij ons in de kast ligt .. Niet met onze enige kooklepel schreeuw ik .. !! Dus ze wikkelt er een stuk doorzichtig folie omheen en met in een hand onze enige kooklepel en in de andere hand onze enige pan om mee te koken rent ze achter het beest aan die nu de helft van de woonkamer heeft gehad en de badkamer in rent .. (Zie foto’s ..) Ik pak haar deodorant van het kastje en heb mijn telefoon in mn andere hand. Dit is natuurlijk een life experience dus ik maak nog gauw een foto van het reusachtige beest die in de hoek van de badkamer zit (op de foto ziet ‘ie er klein uit maar hij was echt huge !!). Ik spray met Lisa’s deodorant flesje maar Kakkie krijgt hiervan energie en rent naar achter het kastje waar we nu niet meer bij kunnen.. We zijn echt bang want de sprieten van Kakkie zijn iets van 7 cm lang !

Op dit soort momenten zou je wel willen dat er een stoere prins op het witte paard je komt helpen .. Maargoed, we besluiten Kakkie op te sluiten in de badkamer en doen een slipper voor de deur zodat we morgen als we wakker worden weer herinneren en kunnen doorgaan met bang te zijn, om zo angstig een plasje daarna te doen op de WC.. Ik zit in mn kamer en vertel het verhaal aan mn nicht die een krantenartikel opstuurt wat zegt dat vrouwtjes kakkies hun eitjes overal laten vallen als ze gaan rennen … Als ik toch besluit om echt niet meer de badkamer in te gaan zie ik er weer een mn kamer in rennen, en dus schreeuw ik mn longen uit en spring heen en weer op mn bed terwijl Lisa gek word en schreeuwt dat ik moet stoppen met schreeuwen om half 1 s’nachts .. Ik heb een half flesje deodorant opgemaakt en we hebben Kakkie vermoord met onze enige koekenpan .. RIP Kakkie 13 Aug ’13 00.26h … We hebben wel meteen een “Cucarachas y Hormigas “ spray gehaald want ik geloof niet dat het dezelfde Kakkie was dat nog misschien wel schuilt in onze badkamer!

Lisa is mijn nieuw roommate, ze komt uit Eindhoven en studeert hotel management. Gisteren was onze eerste werkdag samen en heb ik haar rondgeleid in het hotel dat ik zelf nog amper ken omdat ik iedere ochtend en avond de helft van mijn tijd alleen bij het buffet sta.. We hebben een ronde gedaan bij the gym, het exclusieve Club Volcan en op de pc laat ik haar zien hoe Namtia en Tripadvisor werkt.. Na een tijd achter de pc zegt ze “ik heb dut ..” dus ik zeg “je hebt watt ..??”
“Dut, kendeke da nie ?” “ ehmmm oooohjawel .. slaap toch ?” zeg ik dan. Jaaa Lisa is bijna de enige die Nederlands en Spaans spreekt en aangezien we samen 6 maanden zullen wonen, komende weken op dezelfde dagen vrij zullen zijn en samen zullen werken zal zij dus mijn beste maatke moeten worden..

Het rare waar ik nu aan moet wennen is dat we samen wonen en dat dat voor de nodige akwardness zorgt. Zo moest ik gisteren poepen en lag Lisa in haar kamer wat recht voor de deur van de badkamer is .. Ze lag op bed met haar deur open en het was helemaal stil.. Ik heb tijdens iedere plons doorgespoeld in de hoop dat ze het dan niet zou horen en ook tijdens het sprayen spoelde ik door anders zou ze denken dat het opeens zo stonk en dat aan mij linken.. In totaal heb ik 4 keer doorgespoeld in 5 minuten, en toen ik dit tegen mijn moeder zei vroeg ze wat ik irritanter zou vinden.. de WC hele tijd horen gaan of mij de hele tijd horen gaan .. -__- Ik weet eerlijk niet wat het beste antwoord daarop is ..

Eergisteren zat ik in de ochtend aan het ontbijt toen er een vrouw een kop met warme melk voor zich had op tafel. Ze pakte een pakje Nesquik cacao en roert totdat ze een kop dampende chocomel voor zichzelf had gemaakt. Ze had 4 plakken Queso de Cabra gepakt (geitenkaas) en scheurde deze in stukken en gooide het in haar chocomel… Ze begint te roeren en “Happ” een plak geitenkaas naar binnen met de smaak van choco erdoorheen .. !!! Het is blijkbaar iets normaals in Colombia, heb ik zo gehoord .. I don’t Judge want mn moeder eet ook brood met banaan erop en ik hou ook van Gelatine pudding met cornflakes .. Maar toch, this is sumthin else ..

Ook ben ik vandaag naar het Strand Papagayo geweest met Lisa en Roberto, mijn amigo uit Arrecife (pics). Verder heb ik nog een elektrisch kookplaat dat melk kookt in 2 minuten en de rest van mn kookkunsten supersnel laat aanbranden en komt er morgen een hoge piet uit Duitsland genaamd Mr M. Klausek die alles in het hotel gaat checken en waarschijnlijk iets gaat opmerken aan mn department want de managers rennen al heel de week heen en weer voor deze man.

Verder gaan we uit deze avond naar Jungle Bar, de enige discotheek in Playa Blanca en daarvoor zijn we pas om 10 uur sávonds uit eten gegaan (see pics) ! Ik moet zeggen dat de late etenstijd echt niet gewend ben ..

Wat wel een voordeel is, is dat op werk Lisa en ik niet dezelfde kleding hebben en dat kan echt niet volgens Maria.. En dus gaan we vrijdag wanneer we beiden weer moeten werken, met Maria om 9 uur s’ochtends met de auto naar Puerto del Carmen om kleding te kopen bij de Zara of Mango op kosten van de baas !!

Dit was update nr 2, see u guys soon !!
Love & Besoooss <3
Sam Alyssa.

  • 15 Augustus 2013 - 15:59

    Sunita Doekhi:

    Hoi Sammie,
    Heel leuk zo je blogs te lezen, maar je mag wat minder in details treden, ik oef niet te weten hoeveel plonsen je op de wc produceert.
    Ik ben blij dat je roommate Nederlands is, dan kan je met haar beter communiceren..en niet de hele tijd in het Spaans te hoeven praten..heel veel plezier daar samen.
    Xxxxxx, knuffels en bossie's en brasa's en hou van jou.
    Mama, papa, Romy en Ritchy.

  • 15 Augustus 2013 - 18:14

    Vandana:

    Hoi suffie,
    Arme Kakkie! Hij is doood! :/
    Ik lig hartstikke in een deuk om je blog :)
    En ben blij dat je je vermaakt daarzo :) ik wou dat ik ook mocht shoppen bij de Zara maar helaas krijg ik van m'n baas alleen thee en koffie uit smerige kopjes die ze alleen maar spoelen, bleh!

    Ik spreek je later weer op de app!

    Nou.. we zijn nog steeds trots op je en we houden van je!
    Keiveel liefs van Vanny, Nitozzz, Meloentje, Taytje en alle Oscars! :)
    Houdoeeeeeeee.....!!!!

  • 15 Augustus 2013 - 18:14

    Vandana:

    Hoi suffie,
    Arme Kakkie! Hij is doood! :/
    Ik lig hartstikke in een deuk om je blog :)
    En ben blij dat je je vermaakt daarzo :) ik wou dat ik ook mocht shoppen bij de Zara maar helaas krijg ik van m'n baas alleen thee en koffie uit smerige kopjes die ze alleen maar spoelen, bleh!

    Ik spreek je later weer op de app!

    Nou.. we zijn nog steeds trots op je en we houden van je!
    Keiveel liefs van Vanny, Nitozzz, Meloentje, Taytje en alle Oscars! :)
    Houdoeeeeeeee.....!!!!

  • 15 Augustus 2013 - 23:29

    Kim:

    Hahahaha jezus xd je vind het erg om te poepen wanneer je roommate thuis is, maar hier vertel je het wel heel leuk ;p
    Shopze op kosten van de baas en veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Welcome to my adventures during my travelling abroad time !

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 27157

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 04 Juni 2014

Erasmus Istanbul

14 Januari 2014 - 30 Januari 2014

Hii India & Egypt

01 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Internship @ Lanzarote

01 Augustus 2013 - 19 Januari 2013

Ik ben op Lanzarote !!

Landen bezocht: