Maria is weg,birthday en het eiland rond met Mama! - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Sam S - WaarBenJij.nu Maria is weg,birthday en het eiland rond met Mama! - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Sam S - WaarBenJij.nu

Maria is weg,birthday en het eiland rond met Mama!

Door: Ikke :)

Blijf op de hoogte en volg Sam

06 Oktober 2013 | Spanje, Playa Blanca

Jaa laat ik nu toch maar echt beginnen met schrijven voordat ik al die maffe dingetjes vergeet..
Dat was wat er in mij omging zo’n 3 weken terug, toch heeft het nog een maand geduurd voordat eindelijk mn nieuwe update ready was om ge-published te worden .. En jaa ook ben ik bijna al die maffe dingetjes vergeten die toch mn ervaring hier rijker maakt. Zo was/is er bijvoorbeeld een klein oud mannetje dat lijkt op een Spaanse versie van Hugh Hefner, die iedere ochtend als ik en Lisa langsfietsen in het Spaans prijst hoe knap we zijn en daarna in het rond kijkt om te kijken waar hij is .. Dit terwijl we er bijna zeker van zijn dat zijn vrouw of scharrel een paar meter achter hem loopt.

Ook geloof dat ik dat ik me wel heb kunnen settlen want een blauwe lucht, de zon brandend op mn huid met ongeveer 30 graden iedere dag en geen spatje regen neem ik nu aan als vanzelfsprekend. Toen het dan ook 5 dagen terug tekeer ging zoals ik gewend ben in Nederland, keek ik mn ogen uit, want regen, wat heb ik dat lang niet meer gevoeld. Toch loop ik met regen hier nog altijd in een korte broek want dat kan nog altijd ! Het heeft hier tot nu toe in 2 maanden, 3 dagen geregend van ieder regenbui niet langer dan 30 min.

Ik was gewend geraakt aan het slechte eten in de “comedor” van werk maar daar kwam verandering in toen mijn mama mij kwam opzoeken van 24 september tot en met 1 oktober. We zijn of uiteten geweest of er werd door haar gekookt en afgewassen ! Ik heb lang niet meer gehuild zoals ik die dag deed op 1 oktober. Mijn mama vertrok en dat was echt zwaarder dan ik had gedacht. Maar ze heeft mijn vrienden, mijn huisje, werk, het weer en natuurlijk samen met mij het eiland gezien. Ik heb weken achter elkaar 6 dagen in de week gewerkt, in de ochtend en in de avond maar toen ik 6 dagen samen met mijn momsie kon doorbrengen en bijna alle sightseeing spots had bezocht was het het zeker wel waard ! Nu ken ik het eiland beter en hoef ik niet meer aan de gasten te vragen wat ze gaan doen en waar die activiteit precies ligt. Vaak kreeg ik een lullige opmerking dat ze het erg raar vonden dat ik in een hotel mocht werken zonder te weten waar alles voor staat, maar dan heb ik het over hoge pietjes die hier al 30 jaar achter elkaar naartoe komen, ieder jaar dezelfde vakantie houden en niet weten dat ik 6 dagen in de week continue op werk ben. Ik heb veel gezien van het eiland (teveel om uit te leggen) maar mijn favoriete (vissers)dorpje is El Golfo, waar groen blauw water als grote golven op het strand ketst en waar de lucht perfect blauw lijkt en het zonnetje precies goed. Mijn favoriete sightseeing spot is “Mirador del Rio” wat ik geloof staat voor spiegel langs de kust .. Het is het noordelijkste puntje van Lanzarote wat uitkijkt op een mini eiland wat boven ons ligt. Dit eilandje is La Graciosa, en het is superdichtbij en omringt door water zover het oog rijkt. Supermooiii (check pics)!

Ook is de moeder van Lisa geweest, wat wel een opluchting was omdat mijn roommate nu weer een beetje beter in haar schoenen staat en heeft gezien dat het eiland heel mooi kan zijn. Hiervoor geloof ik wel dat je echt een auto nodig hebt omdat je dan gewoon kunt rondtoeren en kunt stoppen wanneer je wilt. Ojaa dat is echt letterlijk zo. Als je wilt dan stop je gewoon langs de kant van de snelweg om een break te houden. Ook heb ik een paar keer zonder licht naar huis gefietst op de “snelweg” en reed de politie rustig door. Vorige keer dat ik met mijn moeder aan het toeren was en ze politie zag vroeg ze meteen of ik mn gordel wel omhad. Ik had mn gordel om maar toen we opkeken naar de politieauto, zat daarin een mannetje dat rustig zn telefoon in zn hand had en aan het bellen was .. Het kan hier allemaal en zo strict heb ik het tot nu toe nog niet gezien. Alles tranquilo hierzo ..

Ik vind mn werk nu wel “kei leuk” (geleerd van mijn nieuwe vrienden uit brabant/Eindhoven). De eerste week stond ik iedere ochtend 3 uurtjes van de 4 voor de deur van het buffet een beetje mensen te begroeten omdat ik niet echt wist wat ik moest vertellen. Maar al een lange tijd sta ik nu in het exclusieve deel van hotel Volcan. “The Club” is adults only, dus er zijn alleen koppels te vinden die echt gek geld hebben betaald om daar te zitten .. Het doet me af en toe denken aan The Titanic omdat mannen en vrouwen nog heel classy gedressed gaan naar het diner.

Ojaa en dan het grote nieuws : Maria is weg !! Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel gechoqueerd was, want over wie moest ik nu gaan roddelen met jullie ? Maar nu is het eingelijk wel goed dat ze weg is waaaaaaant …. Ik heb onze rooster veranderd van werk :D ! Sinds 1 Oktober werken Ik, Lisa en Conny niet meer in shifts (ochtend en avond) maar gewoon 8 uurtjes achter elkaar ! Er is 1 dienst van 08.00-16.00 en een andere dienst van 13.00-21.00. Ik moet zeggen dat ik de avonddienst niet zo fijn vind maar alles is beter dan 4 x per dag reizen voor werk en veel tijd daaraan kwijt zijn. Zo heb ik dus met de ochtenddienst, de middag/avond over om te koken (of zoals nu aan mn blog te werken) en als ik een avonddienst heb dan kan ik uitslapen en een fijn ontbijt maken :)
Ik werk nu voor de General Manager van het hotel, en ik weet bijna zeker dat hij geen ****** uitvoert. Hij laat alles voor hem doen, maar dan ook echt letterlijk alles ! Hij houd tegenwoordig alleen tripadvisor bij, wat ik voor hem deed omdat hij dat wilde en vorige keer in zijn office keek hij me raar aan en zei dat hij dat nooit had gezegd en niet langer wilde dat ik dat voor hem moest doen.. (dat terwijl hij me liet overwerken om Tripadvisor up-to-date te houden en toen ik het raar vond dat ik moest overwerken, zei hij dat ik niet zo Nederlands moest doen .. Dus vond ik het best en ben ook de volgende dag een uur later begonnen .. Lekker op zn Spaans ..) Ook heeft The boss de laatste tijd van die ingevingen dat hij alles gerenoveerd wilt zien en doet hij alsof wij van PR zijn nieuwe Maria-tjes zijn. Alles moet worden geregeld, en dat moeten wij doen want anders zullen we nooit sterke managers worden. Het is een baas die niets op papier wilt zien maar alles gelijk wilt hebben en hij geeft het geld en wij doen het wel even .. Ojaa een spaans iets wat ik zie en echt niet aan kan wennen, is dat alles via via word gedaan. Zo zegt de manager tegen mij dat ik tegen animatie moet zeggen dat iets veranderd moet worden en krijg ik via een andere departement te horen dat ik weer iets moet veranderen voor de manager maar wat precies weet ik niet, want dat raakt altijd zoek tijdens het doorgeven van berichten. Daarna kreeg ik weer te horen van een departement dat ik iets tegen de manager moet zeggen maar voor ze haar zin kon afmaken zei ik dat ze dat maar zelf moest doen want ik ben geen postduif of een mail verstuurder en effectief werkt dit niet echt.

Nou nu dan mijn verjaardag ! Ik heb hier zeker wel een van mijn beste verjaardagen ooit meegemaakt. Vooral omdat ik in een andere omgeving ben, met een andere taal, andere vrienden en vooral omdat mijn verjaardag woensdag avond al begon. Ik had gewerkt op woensdag ochtend en avond en daarna ben ik doorgegaan naar mijn buren die het feestje wilde beginnen om 10 uur savonds met een fles Vodka Caramel, gewone vodka, bier, malibu met ananassap en dat is wat ik me nog kan herinneren.. We hebben een maf spel gespeeld met kaarten,en ieder kaart had een betekenis. Zo zou iemand zijn duim op de tafel drukken en wie als laatste zijn duim op tafel had moest een “chupito” nemen, wat staat voor een shotje. Omdat ik de partygirl was, werd ik er steeds ingeluisd en toen ik de volgende dag de deur hoorde dichtslaan door Lisa die helemaal kapot weer naar werk ging om 8 uur sochtends, schreeuwde ik nog dronken uit mijn bed : Lisaaaaa , waar jij toeeee ??? Waarop mn mama reageerde dat wij ook maar eens moesten opstaan omdat het donderdag 26 September was en mijn echte verjaardag kon beginnen ! Toen schoot de keelpijn, hoofpijn en buikpijn binnen en had ik diezelfde dag een paar uur later een rondleiding gegeven (met zonnenbril op) aan mn mams in het hotel met 30 graden en lag ik daarna KO op een massagestoel, want bij de Spa van mijn hotel had ik een afspraak gemaakt. Het “grappige” was dat ik daarna verder ging met de rondleiding te geven waarop ik een collega tegenkwam die vroeg of mijn mama geïnteresseerd was om mee te doen met “sangria class.” Ik moest van mijn collega van Animatie ruiken aan verschillende soorten drank die er allemaal ingaan (bananen likeur, sinaasappel likeur , rode wijn..) en ben uiteindelijk naar buiten gevlucht waarna mijn moeder na afloop vertelde dat ze nu wist hoe het gemaakt word en 4 glazen ophad .. Daarna zijn we snel thuis omgekleed en heb mijn verjaardag gevierd met een diner bij mijn favoriete barretje waar ze superlekkere milkshakes hebben en al mijn vrienden weer een beetje bijgekomen waren van de avond ervoor. Ik heb een grote taart gekregen en een fles champagne maar na die avond kon ik geen “chupito”of drankfles meer zien...

Ojaa een nieuw weetje waar ik achter ben, is dat mannen hier altijd heel close zijn door te omhelzen en ook kusjes te geven (op de wang … :P)aan elkaar maar dat ze daarna wel naar elkaar “Maricon” roepen … Wat “Homo” betekend.. Homo is het officiele woord waarmee ze elkaar voor alles uitschelden en het word hier door mannen als normaal gezien om het tegen elkaar te zeggen.. Zo heet onze promenade langs het hotel “Marina Rubicon” maaar haal ik ze altijd door elkaar en heb ik al een paar keer gevraagd aan gasten of ze naar “Marina Maricon” zijn geweest -___- Gelukkig waren ze tot nu toe allemaal uit Engeland, Schotland of Ireland.. :)
Dat was eindelijk mijn lange update na weken ! De volgende volgt sneller ! :)
Check m’n pics ! Hasta pronto !! X

  • 09 Oktober 2013 - 13:51

    Van:

    Heeee zuipschuit,

    Leuke dingen maak je mee, hoor! Klinkt allemaal superleuk en ook een beetje awkward (oude mannetje dat jullie nafluit blegh)
    Is het nog steeds zo lekker warm daar joh! En Meloen wil weten hoe het met je zwerfkat is!

    Ben supertrots dat het allemaal zo goed gaat! X

  • 13 Oktober 2013 - 09:09

    Therese:

    Leuk verslag, leest lekker weg! Geniet van het weer, hier is de herfst begonnen. Tot ziens in december ! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Welcome to my adventures during my travelling abroad time !

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 27233

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 04 Juni 2014

Erasmus Istanbul

14 Januari 2014 - 30 Januari 2014

Hii India & Egypt

01 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Internship @ Lanzarote

01 Augustus 2013 - 19 Januari 2013

Ik ben op Lanzarote !!

Landen bezocht: