First impression @ Lanzarote ! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sam S - WaarBenJij.nu First impression @ Lanzarote ! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sam S - WaarBenJij.nu

First impression @ Lanzarote !

Door: Ikke :)

Blijf op de hoogte en volg Sam

08 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

Queridos Amigos,

Na volgens mij ruim een week schrijf ik mijn eerste update ! Ik heb hier veel nieuwe dingen geleerd en gezien die mij verbazen ! Oke het eerste wat ik jammer vond het moment dat ik hier aankwam is dat ik erop gewezen werd dat ik niets en dan ook niets mag gebruiken wat de klanten ook mogelijk kunnen gebruiken. Dus nee op mijn vrije dagen mag ik niet zwemmen in de meters lange zwembaden die zelfs onder het restaurant door vloeien.. :O Ook de gewone lift of een wc gebruiken waar gasten ook kunnen komen is verboden..

Wat wel wennen is, is dat alles ondergronds gaat. Mensen zoals Electriciens, schoonmakers, chefs etc werken allen beneden en zijn alleen boven bij de gasten te vinden wanneer echt nodig. Omdat ik veel moet rondlopen om alles netjes te houden en te kunnen praten met gasten tijden bijvoorbeeld een cocktail, zie ik wel veel van het hotel maar de stagiares die achter de receptie staan komen niet verder dan die desk..

Ik leerde Maximiliam leren, een jongen die zijn vriendje mist maar die mij heeft gewezen naar een supermercado goedkoper dan Spar midden in de “centrum” van Playa Blanca. Centrum tussen haakjes omdat het hier nog kleiner is dan Heerhugowaard ..
Maar na 3 dagen met hem gewerkt te hebben werd hij ontslagen en dus is hij terug vertrokken naar Duitsland .. Daarna was ik alleen over met Alarilla, een meisje dat nu ook weg is om nog een paar dagen door te brengen in Spanje voordat ze voorgoed gaat werken in Punta Cana als manager van Public Relations.

Nu ben ik alleen over met mijn Jeffa, genaamd Maria die altijd glimlacht ook als ze iets niet leuk vind. Ik kan nooit peilen wat ze denkt en ze heeft ook nooit tijd .. Vorige keer ben ik weggestuurd van het avond buffet omdat ik net toen ze binnenkwam aan het lachen was met Maximilliam.. Ze zei met een glimlach dat ik kon vetrekken om een ronde te maken rond het hotel omdat het niet professioneel was om te lachen …

Ik ben nu alleen in het department “relaciones publicas” wat betekent dat ik in 4 werkdagen de hele computer met inkomende, uitgaande gasten, verjaardagen en quality questionaires genaamd “namtia” en de website Tripadvisor moet bijhouden. Vooral de klachten die mensen hebben moet ik opvangen en in iedere taal dat zei spreken/ mailen weer terug reageren.
Daarnaast doe ik iedere dag mijn ronde in het exclusieve deel van het hotel genaamd “club Volcan.” Het is eerlijk waar een high class gedeelte van het hotel. Iedere ochtend moet ik een ronde doen langs het ontbijt waar mintens 5 soorten suiker, speciale soorten thee, sap en 15 verschillende soorten vlees en vis staan aangesneden. Ook zijn er ongeveer 24 verschillende soorten jam en 7 soorten honing -__- !!

De kamers geven uitzicht op de lange zwembaden, met daarachter de haven van Playa blanca waar alle jachten staan aangemeerd. Daarachter kan je in de verte het eiland Fuerta Ventura zien. Het is mogelijk om met een ferry naar het eiland te varen heen en terug voor 20 euro. Maar zoals de naam al zegt is het een krachtige (fuerta) Wind (Viento) eiland. De wind die hier op Lanzarote waait is al ongelofelijk hard maar op Fuerta Ventura schijnt het nog harder te waaien!

Ik woon in Virginia Park, een voormalige soort Centre Parqs. Mijn huisje(habitacion) is simpel maar heeft alles. Ik heb gelukt gehad door het huis te krijgen dat een tv heeft van de vorige bewoner en een wasmachine. Ik heb een kamer met twee bedden, en sinds 2 dagen is mijn roommate vertrokken naar Duitsland waardoor ik nu alleen woon maar vanaf volgende week komt er een nieuwe meisje uit Nederland die waarschijnlijk de andere kamer neemt. Mijn buren voor, achter en naast me zijn mijn collegas die ook in het hotel werken wat wel gezellig is omdat er last minute gechilt kan worden bij iemand thuis. Vorige week was dat toevallig bij mij omdat m’n roommate vertrok.

Mijn vervoer is iedere dag met de bus. Helaas woon ik wel een uur van het hotel met de bus. Met de auto is het 12 minuten om precies te zijn maar de bus maakt een hele levensreis voor ik aankom bij het hotel. Ook word er hier gedaan aan siesta. Tot nu to werk ik van 09.oo uur sochtends to 13.oo en van 18.oo tot 21.oo uur. Vanaf volgende week zal dat ik in de middag vanaf 08.oo uur beginnen en in de middag weer om 17.oo uur. De tijd om uit te rusten is wel fijn maar iedere dag ben ik per rit 1.35 eur kwijt en dit 4x op een dag met een total van 4 uur reistijd. Ook betekend dit dat ik 108 euro alleen per maand al kwijt ben aan de bus ..

Ojaa de woensdag is best wel speciaal want rond de middag kwam er een man langs is vroeg of ik water wilde kopen. Ik keek hem scheel aan omdat ik echt niet kon geloven dat hij mij in het Spaans water wilde verkopen dus vroeg ik of hij dat nog 2x wilde “repite –en “ maar hier heb je dus geen melkboer maar een ehm waterdude.. Dit is trouwns wel super handig omdat je nooit uit de kraan kunt drinken en om dit iedere keer te sjouwen van de supermercado naar huis is nogal zwaar ! Het kost 1.80 eur voor 8 liter water. Ik gooi nu dus geen water meer weg als het lauw is geworden (H)

Ook is de woensdag DE uitgaansavond in Playa Blanca. Ik heb gehoord dat er 1 discotheek is waar je dus iedereen kan vinden die rondom woont en werkt, gemixt met toeristen die vooral uit Spanje, Duitsland en Engeland komen. Ojaa het meest voorkomende klacht in het hotel is dat internet verbinding nog al slecht is, maar dat weet ik niet omdat ik er zowieso geen gebruik van mag en kan maken :P.

Ik vind het wel apart dat sommige gasten naar Spanje vliegen om dan alsnog bij het ontbijt een traditioneel Duits of Engels ontbijt te zien, ook heb ik een klacht opgevangen dat de tv slechts 2 Engelse kanalen heeft ... Dit laat wel zien dat Lanzarote een mass-tourism bestemming is met eingelijk naast de Spaanse community alleen Duitsers, Engelsen en een paar Fransen die graag alles "inclusive" nemen om zo in hun eigen luchtbel te blijven en geen moeite doen om ook maar een beetje Spaans te leren of het typisch Canarische eten te proeven... Want ja, wat je niet kent ... :):)

Ojaa iedereen maakt gebruik van de internet in het hotel naast Virginia Park. Het is een vier sterren hotel genaamd Paradise Island waar je alleen bent toegestaan wanneer je een exclusief bandje draagt om je pols. Dusss meestal sneak ik altijd naar binnen met mn handen in m’n zakken en zit in een hoekje te appen.

Ojaa ik heb trouwens een Spaans nummer en ik heb ook internet wat heel vaak wegvalt maar ik kan terug appen en gebeld worden !

Verder is Playa Blanca klein en te duur om te kunnen shoppen. Het heeft een markt iedere woensdag en zondag buiten het hotel waar ik werk maar het heeft nog minder te bieden dan de eens-per-week-op-een-maandag-markt in Heerhugowaard … Maar het uitzicht op de haven met jachten die staan aangemeerd in super blauw water met in de verte Fuerta Ventura is echt mooi !

Ook het weer maakt alles goed en in mijn vrije tijd zal ik zeker sneaky met de gratis bus van hotel Paradise Island naast mijn huis , naar het dichtstbijzijnde Playa Dorada gaan om helemaal zwart terug te komen :)

We keep in touch !! :D:D
Xxx Love & besooss
Samantha Alyssa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Welcome to my adventures during my travelling abroad time !

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 27241

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 04 Juni 2014

Erasmus Istanbul

14 Januari 2014 - 30 Januari 2014

Hii India & Egypt

01 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Internship @ Lanzarote

01 Augustus 2013 - 19 Januari 2013

Ik ben op Lanzarote !!

Landen bezocht: