Ze is weer terug... gelukkig nieuwjaar eh ¡! - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Sam S - WaarBenJij.nu Ze is weer terug... gelukkig nieuwjaar eh ¡! - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Sam S - WaarBenJij.nu

Ze is weer terug... gelukkig nieuwjaar eh ¡!

Door: Semmiejj Alyss

Blijf op de hoogte en volg Sam

04 Januari 2014 | Spanje, Playa Blanca

Ja ja Ja... ik weet het ..laatste update was een tijdje terug. Maaaaar het laatste nieuws is, im leaving ! Jaaa ja mijn stage zit erop. Ik geloof dat ik op het juiste moment vertrek omdat mn eerste baas weer terug is , ja ja dat vrouwtje enne sindsdien maakt ze simpel gezegd ehm mn leven een ware hell ...

Nou kan ik dus zeggen dat ik het zoo druk heb gehad dat ik vergat om te schrijven en dat ik de tijd van mn leven had maaaaar im pretty sure dat ik gewoon aan het werk was, dag in dag uit.. Waarom ? Nouuu omdat ik in de Tourism industry werk.. Op feestdagen, sta ik nu te serveren en te lachen en geforceerd een praatje te maken met iedere gast die voorbij komt ..

I mean okeee ik wil niet verwend over komen, want ja i know, er moeten altijd mensen zijn die werken rond de feestdagen, en ik kan heus mezelf inzetten, maaaar dan moet ik ook wel wat te doen hebben.. Geen extra geld, geen kerst kado, geen waardering, geeen *** te doen, alleen wachten tot de gasten klaar zijn met eten en ze uitleggen over de tradities van Spanje... sooo yeaahh feliz navidad y un buen año ..
Oke from the start ...

Ik ben een week terug naar huis geweest, om mijn familie te verassen en bij mijn zusje´s verjaardag aanwezig te kunnen zijn. Dit was van 28 november tot 5 december. Het was een verassing voor mijn papi, roompje en mn broertje. Ik vloog terug op Eindhoven waar mijn beiden ouders op mij stonden te wachten en mijn moeder in de aanslag met haar telefoon om alles te kunnen filmen, terwijl mijn papi aan het wachten was op de vader van mijn roommat. Ik had hem gezegd dat ik teveel kleren etc had en sjaaah mn vader was toch “toevallig” vrij die dag, dus zou ik mijn spullen aan de vader van mn roommate geven, die een week daarvoor bij ons op Lanzarote zat en nu dus zogenaamd terug zou vliegen met een paar van mijn kledingstukken.
Ik wil niet sentimenteel gaan doen, maar ja het was a kind of emotionele ervaring voor mij om weer mijn ouders te kunnen omhelsen en mijn vader geschokt en blijer dan ooit daar te zien staan. Ik was moe van de vlucht, want die 5 uurtjes in het Ryanair vliegtuig leken een eeuwigheid te duren met geen film of iets om naar te kunnen kijken.
Ik was ook de nacht daarvoor wezen stappen omdat wanneer ik terug zou zijn, Conny, mijn collega van Public Relations al weg zou zijn naar Duitsland. Dus kwam ik om 4 uur sochtends thuis, heb ik een douche genomen en om 5 werd ik opgehaald door een airport shuttle bus en vloog ik om 07.20am terug naar Nederland. Mijn zusje en broertje wachtten op de tas die mijn ouders zouden meenemen van het vleigveld omdat ze kadootjes verwachtten. Mijn ouders gingen eerst naar binnen en toen de twee kleintjes de tas aan het openmaken waren, kwam ik binnen met "SURPRISEEEE ..." Ze moesten eingelijk alleen maar huilen maar het was nice om een pre-kerst tijd daar te hebben gehad en erbij te zijn geweest met mn zusje´s verjaardag.

Inmiddels heb ik kerst gevierd door bij Stephan thuis te eten met alle interns en vrienden van het eiland. We aten Langostinos, wat eigenlijk grote garnalen zijn, maar ze zijn alleen gekookt en moet daarna geschilt worden en dan eet je het met mayonaise of cocktail saus. Volgens Borja, mijn Spaanse buurjongen, is thiesss bery bery goood !

Op oud en nieuw moest ik werken tot 1 uur snachts. Ik heb dit jaar helaas geen vuurwerk gezien maar om 12 uur stond iedere medewerker beneden in de keuken wel met een glas champagne een gelukkig nieuwjaar te wensen en nadat alle gasten van het hotel hadden gegeten (en 105 eur per persoon hiervoor betaalden...Crazzzyy) mochten wij alles wat over was hebben. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar iedereen die heen en weer rende om voor eens alles te kunnen pakken wat er word geserveerd voor de gasten. De gasten waren nog niet weg, of anderen propten vlees, vis, spekjes, ijs, salades en fruit in hun mond. Hoewel ik heen en weer rende en zalm, chocola, spekjes en broodjes op een bord gooide, kon ik niet veel op om 1 uur snachts.

Ojaaa ik schreef net dat ik geen *** te doen had en alleen de traditie van Spanje moest uitleggen wanneer de gasten klaar waren met eten. Nouu de eersten aten van 7 tot 9 uur savonds en de tweede groep at van 21.30 tot 23.30 savonds. Ik moest voordat mensen het restaurant inliepen, op iedere tafel een schattig tasje met daarin 12 druiven neerzetten. Het is een Spaanse traditie, als de klok 12 uur snachts slaat, een druif te eten. Bij iedere bel word er een druif gegeten en met 12 druiven heb je dus 12 maanden geluk ! Ik heb er zelf maar 2 in mijn mond gepropt omdat er teveel pitjes in zaten, sooo i hope I am good for the first 2 months :)

Anything more ? Nouuuuu ik was snotterig toen ik terug ging vanuit Nederland naar Lanza en kreeg Spongebob tissues, ik ben op de foto geweest met santa´s sexy helpers, keek ik film met de kinderen van de kidsclub met een kommetje popcorn in mn hand en toen kwam de directeur binnen, heb ik een roadtrip gemaakt met Saar en Borja naar Teguise en kan iedereen van Sara´s perfecte foto´s genieten (see pics).

Naja ik kan wel zeggen dat ik blij ben dat 2013 over is. Ik hoop dat 2014 geluk en blijheid brengt ennee jaa dit is mijn laatste update voor waar ben jij.nu voor Lanzarote. Ik ben blij om de Spaanse cultuur te leren kennen (want het is dus echt altijd manaña, manaña), Zuid Amerikaanse en Spaanse vrienden te hebben gemaakt, ik heb heel veel geleerd over mensen, cultuur en gedrag en ik weet zeker dat ik mezelf echt heb ontwikkeld. Het klinkt heel cliché maar ik vind dat op jezelf wonen met iemand die je niet kent, vrienden willen maken en te moeten aanpassen aan anderen en frustraties zelf altijd moeten oplossen, extra intens is, wanneer je alleen bent in een onbekend land of in mijn geval een onbekend eiland. Ik denk dat mijn verjaardag, dit jaar heel bijzonder is geweest en in mijn “ een van de beste verjaardagen” lijst kan komen te staan omdat het met mijn nieuwe lieve vrienden was, in een nieuw omgeving en mijn moeder waarmee ik de beste quality time ever heb gehad, dit is een memory die me zal bijstaan!

Mijn volgende update zal misschien gaan over India, omdat ik daar naartoe op vakantie ga, direct vanuit Lanza.. Jaaa het is niet bepaald een zon zee strand vakantie maar dat heb ik hier al gehad! Dus een nieuw cultuur (schock), nieuwe mensen, nieuw eten, nieuw muziek, nieuwe taal maaaaar dit is slechts een korte vakantie.

Btw, iets heel random ... I miss “All you need is love...” Ik zal 30 January weer terug zijn in Nederland en haal dan al die gemiste afleveringen in :D:D

Xx – Alyss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Welcome to my adventures during my travelling abroad time !

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 27153

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 04 Juni 2014

Erasmus Istanbul

14 Januari 2014 - 30 Januari 2014

Hii India & Egypt

01 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Internship @ Lanzarote

01 Augustus 2013 - 19 Januari 2013

Ik ben op Lanzarote !!

Landen bezocht: